2014. augusztus 15., péntek

Zsírszegény áfonyás muffin

Muffint persze elvileg mindenki tud sütni, gyakorlatilag viszont a legtöbb recepttel nincs igazán jó tapasztalatom. Mert túl zsíros. Vagy ezer hozzávaló kell hozzá és kinek van kedve teherautóval bevásárolni egy szimpla muffin miatt. Vagy feljön, de újra összeplattyan. Ami közös ezekben a receptekben, hogy soha nem olyan jó állagú és szép magas, mint a nagykönyvben és a Starbucks-ban.

Most kipróbáltam egy sokadik receptet, pici módosítással és már majdnem elégedett vagyok. Még a cukor mennyiségét fogom növelni meg a gyümölcsét csökkenteni legközelebb, de azt már sikerült elérni, hogy nem túl zsíros, inkább kalácsszerű és szépen feljön. Így készült:

Száraz hozzávalók: 25 deka fehérliszt, 2 tk sütőpor, csipetnyi só.
Nedves hozzávalók: 10 deka barnacukor, 1 tojás, 25 deka friss áfonya, 250g zsírszegény natúr joghurt, 2 ek olaj

A cukrot a tojással habosra kevertem, fellazítottam a joghurttal és legvégén belekevertem az olajat. Egy másik tálban összekevertem a száraz hozzávalókat. A lisztes keveréket három adagban hozzákevertem a nedves hozzávalókhoz, legvégül még óvatosan aláforgattam az áfonyát.

Előmelegített sütőben 180 fokon légkeveréssel sütöttem kb 20-25 percig. A tészta feljön ezalatt az idő alatt és valamennyire meg is barnul a teteje.
Mivel a cukor szerintem kicsit kevés ebben a receptben, még megszórtam porcukorral, aztán félrenéztem kicsit, és már meg is ették a gyerekek. (Na jó, én is.)

Eredeti recept A sütés alapkönyvéből, de kicsit változtattam rajta.

4 megjegyzés:

  1. Hát igen, a muffin egy nehéz műfaj. :) Most azzal kisérletezek, hogy a fehér lisztet hogyan tudom teljes kiőrlésűekre cserélni, és a cukrot eritritre. Nem könnyű, mert sajnos teljesen máshogyan viselkednek. :( DE az áfonya, az minden mennyiségben jöhet. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vicces, mióta ezt írtam, többen mondták, írták, hogy szintén nem mindig - vagy sosem - sikerül nekik a muffin. És én még azt hittem, hogy ez a legegyszerűbb sütik egyike!
      A teljes kiőrlésű sütik tényleg bonyolultak, nagyon kell érteni az arányokhoz. A cukrot én még nem bolygattam, illetve max.. csökkenteni próbálom a mennyiséget, de már a liszt is pont eléggé rizikós.

      Törlés
  2. Régóta kerestem olyan muffin receptet, amelyben nincsen 1-2 dl olaj, tehát zsírszegény de emellett finom is. Elkészítettem a fenti receptet zabliszttel illetve folyékony édesítőszerrel és isteni lett. Az állaga ugyan olyan kellemes, könnyű volt minta az eredeti recepté és az íze is kiváló lett. Ez lett az alapreceptem. Köszönöm szépen!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó, örülök és köszönöm a visszajelzést! :)

      Törlés