2012. július 17., kedd

Szilvásgombóc lekvár (19.)


Másfél kiló szilva, fél kiló cukor és két és fél kanál fahéj nem adott túl izgalmas ízeket, így a főzési idő közepén még hozzáadtam két kiskanál reszelt citromhéjat és egy púpozott kiskanál Fuchs Lebkuchen (mézeskalács) fűszerkeveréket (összetevők: fahéj, koriander, narancshéj, citromhéj, csillagánizs, ánizs, szerencsendió és szerecsendióvirág, szegfűszeg és kardamom - tehát kicsit más, pikánsabb ízvilág, mint a Kotányi.) Pont annyira savanykás, amennyire szerintem egy lekvárnak lenni kell, kenyérre kenve pedig olyan, mintha hosszú gondos munkával minden reggel friss szilvásgombóccal kínálnám a családot. És még a kiskorúak minőségi tesztjén is átment.

2 megjegyzés:

  1. Ez a szilva lekvár nagyon megfogott a különleges fűszerezése miatt is. Lehet tudni pontosan hogyan készült?

    VálaszTörlés
  2. A gyümölcsöt aprítógépbe tettem, nem teljesen pürésre aprítottam és a cukorral (a gyümölcs harmada súlyra) ill. a fűszerekkel főztem, amíg be nem sűrűsödött. Tkp ennyi, nincs benne tartósítószer sem.

    VálaszTörlés