2012. május 24., csütörtök

Reszkessetek, régi pólók!

Remélem, még idejében írom ezt a bejegyzést, és még nem szelektáltátok ki a kukába a tavalyi kiszolgált pólókat!

Vannak a továbbadható pólók, meg azok, amelyek már legfeljebb törlőrongynak jók, mert kinyúltak vagy kimoshatatlan nutellafolt van rajtuk. Én már kifejezetten ezekre a darabokra utazok, különösen a szép türkizekre, narancssárgákra és pinkekre. A póló aljától indulva éles ollóval spirálalakban kb. 2-2,5 centi széles hosszú csíkot vágok, közben feltekergetem gombolyagba. Az ujját is ugyanígy fel lehet vágni - persze főleg a hosszú ujjat, gyerekméretű pólóknál a rövid ujj általában nem említésre méltó hosszúságú "fonalat" ad. A horgoláshoz 12-es tűt használok (olyan boltban lehet kapni, ahol árulnak Zpagetti fonalat, ami tkp ugyanolyan, mint a csíkokra vágott póló.). Ez a képen látható tizedkész darab kör alakú szőnyeg lesz nagykorában, de addig még jó sok pólót el kell nyűnünk.

Ki csatlakozik a marathoni pólóhorgolós projekthez?

12 megjegyzés:

  1. Jaj, ez jó ötlet! :D Régen nagymamám csak anyag csíkokból horgolt, és nem ekkora tűvel, de a modern kornak mások a követelményei.... Természetesen csatlakozom hozzád.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az én dédim tejeszacsikból meg nejlon harisnyából. Szegéy ember vízzel főz. Vékony tűvel nagyon kemény meló lehet, örülök, hogy már könnyebb dolgunk van. És köszi a társhorgolást :D

      Törlés
  2. A pólók felvágásához ezt a módszert ismered?
    http://mousechirpy-polkadotpineapple.blogspot.com/2008/03/tutorial-t-shirt-yarn.html
    Anna

    VálaszTörlés
  3. wow, jó ötlet, már olvastam és tetszett az az ötlet is az inspiraciok.hu oldalon is, ám ott egy hullahopp karikát használnak a póló-szőnyeghez
    http://www.inspiraciok.hu/2011/11/keszits-szonyeget-kereket.html

    VálaszTörlés
  4. Válaszok
    1. Én csináltam már ilyet, és még fogok is! Annyit tennék még hozzá, hogy én a "fonalat" gombolyitás közben végig jól meghúzgálom, hogy kinyúljon, amennyire lehet, és igy összesodródik olyan hurkaszerűre. Egyrészt könnyebb horgolni, másrészt a kész darab már nem fog sem nyúlni, sem összeugrani.
      Jó munkát, majd mutasd, ha kész van!:)

      Törlés
  5. Én csináltam már ilyet, valszeg még fogok is! Annyit tennék még hozzá, hogy én feltekerés közben a "fonalat" végig jól meghúzgálom, hogy kinyúljon, amennyire lehet, igy összesodródik olyan kis hurkaszerűre, egyrészt könnyebb vele horgolni, másrészt a kész darab már nem fog nyúlni, sem összeugrani.
    Jó munkát, majd mutasd, ha kész van!:)

    VálaszTörlés
  6. Érdekes, azt mondta a blogger, hogy nem sikerült közzétenni a megjegyzésemet, ezért irtam meg újra. Bocs:)

    VálaszTörlés
  7. Kedden megvolt a nagy pakolás és félretettem pólókat, ha együtt, úgy jobb lesz:-)

    VálaszTörlés
  8. Nálam 10 éve "kötődik" egy patchwork-szerű, négyzetekből álló szőnyeg pólókból, pizsamákból. De kötni ezt nagyon kézromboló, csak akkor még nem tudtam horgolni:) Azóta zoknicsíkokból kezdtem egy másikat, horgolva:) De jó, hogy mondod, előveszem! :)

    VálaszTörlés
  9. Jó ötlet, már várakoznak a pólók, csak idő kellene (egy időkitágító gépet nem kötünk?), Paat! a zoknik eszembe sem jutottak, pedig termelődik, jobb híján ment a kukába :-(

    Mostantól azokat is gyűjtöm :-)

    VálaszTörlés